Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

«Κατ’ ουσίαν, ένα σύστημα εκπαίδευσης που βασίζεται στην αγορά είναι απολύτως συμβατό με μια οικονομία χαμηλών μισθών και χαμηλής τεχνολογίας, επειδή είναι πιθανό να παραγάγει τις χαμηλών προσόντων και χαμηλής εμπιστοσύνης προσωπικότητες που της αντιστοιχούν.»

Η κυβέρνηση της τρόικας και του μνημονίου, μετά την ολομέτωπη επίθεση στα εισοδήματα και τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, επιτίθεται τώρα με πρωτοφανή αγριότητα στη δημόσια εκπαίδευση, καταλύοντας το ίδιο το Σύνταγμα και το κατοχυρωμένο δικαίωμα των φορολογούμενων  πολιτών για δημόσια, δωρεάν και υψηλής ποιότητας εκπαίδευση. Την καταστροφή που επιχειρούν την ονόμασαν «νέο σχολείο», «Καινοτόμα προγράμματα» , με προτεραιότητα στο μαθητή και την τσάντα να μένει στο σχολείο. Προτάσσοντας το « παιδαγωγικώς ορθό» για να δικαιολογήσουν τις σαρωτικές αλλαγές που επιχειρούνται  στον κόσμο της εκπαίδευσης δρομολογούν  τη θεαματικότερη διαδικασία αποδόμησης του δημόσιου σχολείου που έγινε ποτέ.

Στην πρωτοβάθμια εκπ/ση 1523 σχολεία συγχωνεύονται, 281 υποβιβάζονται και 249 καταργούνται, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπ/ση 410 γυμνάσια και λύκεια συγχωνεύονται. Συνολικά , πανελλαδικά καταργούνται 1056 σχολικές μονάδες. Αυτή η πρακτική οδηγεί στην κατάργηση του σχολείου της  γειτονιάς ως ζωντανό κύτταρο της κοινωνικής και πολιτιστικής ζωής και οδηγεί  την ελληνική επαρχία στην υποβάθμιση και το μαρασμό. Γι αυτό:

ΛΕΜΕ ΟΧΙ
  • Στα πολυδύναμα, πολυπληθή και απρόσωπα  σχολεία  που δρομολογούνται με τις καταργήσεις- συγχωνεύσεις  των σχολείων. Στα τμήματα των 25 για την πρωτοβάθμια και των 30 για τη δευτεροβάθμια μαθητών. Έχει άλλωστε αποδειχτεί ότι η συγκέντρωση  μεγάλου αριθμού μαθητών σε τέτοιες σχολικές μονάδες οδηγεί σε φαινόμενα βίας και επιθετικότητας και προφανώς δεν προάγει τη γνώση.
  • Όχι στα σχολεία των χορηγών και των γονιών που πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Στην κατάλυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπ/σης με υποχρηματοδότηση που φτάνει στο 70%.
  • Στα σχολεία της παιδικής υπερεργασίας του υποχρεωτικού 35ωρου ακόμα και για τα πρωτάκια, της ανύπαρκτης μελέτης του ολοήμερου με 60 μαθητές ανά εκπ/κό.
  • Στα σχολεία χωρίς βιβλία (παγκόσμια πρωτιά) που καταργεί τον ΟΕΔΒ. Όχι στην αποθέωση του ψηφιακού σχολείου της κας Διαμαντοπούλου που θέλει τους μαθητές παθητικούς και απαθείς θεατές μιας οθόνης και καταργεί την καλλιέργεια βασικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων. Αλήθεια πόσα χρήματα θα στοιχίσουν οι διαδραστικοί πίνακες σε κάθε τάξη που υπόσχεται η υπουργός, οι επιμορφώσεις των εκπ/κών στη χρήση τους και ποιοι θα τα καρπωθούν;) Μέθοδοι και πρακτικές που στις δήθεν προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποτύχει , εδώ παρουσιάζονται ως καινοτόμες.( Θυμίζει κάπως τα υποβρύχια που γέρνουν;)
  • Όχι στο σχολείο της αξιολόγησης- χειραγώγησης και της μονοδιάστατης ποσοτικής αποτίμησης της γνώσης. Όχι στα σχολεία της κατηγοριοποίησης που θα πρέπει να αποδεικνύουν  με βάση τις επιδόσεις των μαθητών τους ότι αξίζουν τα ψίχουλα  της κρατικής επιχορήγησης.
  • Στα σχολεία που ο μαθητής βομβαρδίζεται με πληθώρα άχρηστης πληροφορίας που σε καμιά περίπτωση δεν προλαβαίνει να γίνει γνώση. Όχι στον ταξικό χαρακτήρα της εκπ/σης των προνομιούχων και των μη προνομιούχων μαθητών που  η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ειδική αγωγή δεν έχουν θέση.
  • Όχι στα αυταρχικού τύπου σχολεία,  με το διευθυντή μάνατζερ και αξιολογητή, απαλλαγμένο από τα εκπ/κά του καθήκοντα . Τα σχολεία δεν είναι επιχειρήσεις.
  • Όχι στην αποδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων ως  το μόνο δημοκρατικό όργανο που αποφασίζει σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου.

Χρόνια τώρα οι εκπ/κοί επισημαίνουν τις ελλείψεις και τα κακώς κείμενα στην εκπ/ση. Ποτέ δεν εισακούστηκαν, αντίθετα, κατασυκοφαντούνται (από τα φερέφωνα της εκάστοτε εξουσίας- τους δημοσιογράφους) και τους επιρρίπτεται πλήρης η ευθύνη για την κακή ποιότητα της παρεχόμενης εκπ/σης κατά τη γνωστή μέθοδο που ακολουθείται και για άλλες επαγγελματικές ομάδες που πλήττονται.  Οι στόχοι όμως, τα αναλυτικά προγράμματα καθώς και τα σχολικά εγχειρίδια είναι επιλογές της εκάστοτε κυβέρνησης.

Οραματιζόμαστε και ΛΕΜΕ   ΝΑΙ:
  • Στο σχολείο της γειτονιάς και όχι στις μετακινήσεις μαθητικών πληθυσμών παρά τη θέληση των παιδιών και των γονέων. Στα τμήματα με 20 μαθητές  στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 15 στην προσχολική και  ανά τμήμα 25 στην δευτεροβάθμια.
  • Στο σχολείο που σέβεται την παιδική ηλικία, τις κλίσεις και τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Που ενισχύει και στηρίζει  τα παιδιά που δυσκολεύονται με υποστηρικτικούς θεσμούς και ειδική αγωγή. Που ενθαρρύνει την κοινωνικοποίηση, την καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων και προετοιμάζει για την ενήλικη ζωή.
  • Στο σχολείο των ίσων ευκαιριών των παιδιών από όποια κοινωνική- οικονομική τάξη και αν προέρχονται, Ελλήνων ή μεταναστών. Στο σχολείο που είναι ανοιχτό στην κοινωνία, χωρίς φραγμούς και προκαταλήψεις.
  • Στο σχολείο που σέβεται και αναγνωρίζει τη συμβολή του παιδαγωγικού κλίματος και της σχέσης ανάμεσα σε μαθητή και εκπ/κό στην ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Αυτού του είδους η σχέση ευνοείται και επιτυγχάνεται σε μικρά σχολεία και ολιγομελή τμήματα.
  • Στο σχολείο που δίνει έμφαση στην ποιοτική διάσταση της εκπαίδευσης η οποία βέβαια καμία σχέση δεν έχει με τα  «αριστεία» και «επαίνους» της κας  Διαμαντοπούλου. Πιστεύει στη γνώση και στη δημιουργική της προσέγγιση, εμβαθύνει και καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την επιστημονική της αναζήτηση και προάγει την φιλαναγνωσία (απαραίτητη προϋπόθεση τα βιβλία και τα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια). Στο σχολείο που αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες, όχι ως πανάκεια, αλλά ως ένα ακόμα εργαλείο για την προσέγγιση της γνώσης.
  • Στο δημοκρατικό σχολείο της ελεύθερης αναζήτησης των ιδεών που σέβεται την προσωπικότητα των μαθητών και λειτουργούν οι θεσμοί ( 15μελή μαθητικά  συμβούλια, σύλλογοι διδασκόντων, σύλλογοι γονέων και η μεταξύ τους συνεργασία)
  • Στη δημόσια δωρεάν παιδεία με αποκλειστική και γενναία κρατική  χρηματοδότηση, δικαίωμα κατοχυρωμένο συνταγματικά για όλους τους φορολογούμενους  πολίτες.

ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ ΟΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ  ΠΟΥ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΑΤΑΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ- ΓΟΝΕΩΝ-ΜΑΘΗΤΩΝ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ,ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ- ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ.

  • Τρίτη 22/3/11 ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, συγκέντρωση και ενημέρωση στο κέντρο του Γαλατσίου.

  • Την Παρασκευή 25 Μαρτίου στην παρέλαση.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: