Λειτουργικές Καταλήψεις Διαρκείας

74542_164271543612552_1404157_nΜια ενδιαφέρουσα πρόταση του Βασίλη Ξυδιά , εκπαιδευτικού-θεολόγου για  τον αγώνα των καθηγητών για την διάσωση του δημόσιου σχολείου εισάγωντας νέα μονοπάτια σκέψης και προσπαθώντας να συνδέσει αυτόν τον αγώνα με τις γενικώτερες ανάγκες της κοινωνίας και την ανάγκη για «οριστική απαλλαγή από τα μνημόνια και την τρόϊκα»

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Λειτουργικές Καταλήψεις Διαρκείας

ΔΕΝ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ – ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ

  • για τη διάσωση του σχολείου και των απειλούμενων κοινών αγαθών
  • για την οριστική απαλλαγή από τα μνημόνια και την τρόικα

Α.   ΑΥΤΟΣΤΡΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ σε ΑΝΕΝΔΟΤΟ ΑΓΩΝΑ

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Μετά από τρία χρόνια μνημονίων, οι κατ’ ευφημισμόν  «μεταρρυθμίσεις» του καλοκαιρού φέρνουν την εκπαίδευση σε ακραίο σημείο που δεν έχει πλέον να κάνει με επιμέρους λειτουργικές αδυναμίες λειτουργίας, αλλά με γενική κατεδάφιση. Καταστρατηγείται απροσχημάτιστα η συνταγματική επιταγή σύμφωνα με την οποία η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους (άρθρο 16, παράγρ. 2), καθώς και το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας για όλους τους Έλληνες (άρθρο 16, παράγρ. 4).

Μπροστά στη συντελούμενη καταστροφή δεν έχουμε άλλο δρόμο από το να μετατρέψουμε την απόγνωση, τη δική μας και της κοινωνίας, σε δύναμη ελπίδας. Πειθόμενοι στην ακροτελεύτια διάταξη του Συντάγματος (άρθρο 120, παράγρ. 2 και 4), ΑΥΤΟΣΤΡΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ στο όνομα της πατρίδας μας και του ελληνικού λαού, καλώντας σε κοινό ανένδοτο πανεκπαιδευτικό και παλλαϊκό αγώνα:

  • για την προάσπιση της παιδείας και των λοιπών κοινών-δημόσιων αγαθών που απειλούνται από τις κυβερνητικές «μεταρρυθμίσεις»·
  • για την απαλλαγή της χώρας μας από τα μνημόνια, την τρόικα και το σάπιο ολιγαρχικό πολιτικό σύστημα.

Β.   ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΈΝΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ

1.    ΝΑ ΜΠΕΙ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ: Είναι ο κεντρικός και άμεσος στόχος του αγώνα. Η αποτροπή της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και μαζί μ’ αυτό η προάσπιση όλων των κοινών-δημόσιων αγαθών που κινδυνεύουν από τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις και τις τροϊκανές επιταγές. Επιδιώκουμε ένα στοιχειωδώς λειτουργικό πλαίσιο. Δεν το ζητούμε απ’ αυτή την κυβέρνηση. Θα το επιβάλουμε μόνοι μας.

2.    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ: Αναγνωρίζοντας την ανάγκη πραγματικών διοικητικών μεταρρυθμίσεων για ένα αποτελεσματικό δημόσιο προς όφελος του πολίτη, ανοίγουμε δύο μεγάλα μέτωπα προβληματισμού, διαλόγου και πρακτικών πρωτοβουλιών:

  • Για την εκπαίδευση. Ως εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να ανοίξουμε επιτέλους το ζήτημα της παιδείας· για μια ουσιαστική και σε βάθος αντιμετώπιση της κρίσης του σχολείου (περιεχόμενο, τρόπος διδασκαλίας, εξετάσεις, αξιολόγηση κά)· για μια ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
  • Για τα κοινά αγαθά και τη δημόσια διοίκηση. Καλούμε τους εργαζόμενους και όλους τους ενδιαφερόμενους σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση και ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για μια νέα θεώρηση του δημόσιου χαρακτήρα των κοινών αγαθών και κοινωφελών υπηρεσιών· για μια λειτουργική δημόσια διοίκηση, στην υπηρεσία του πολίτη.

3.    ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΜΑΣ (ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΚΛΠ): Δεν θεωρούμε τετελεσμένο γεγονός τις άδικες και αντισυνταγματικές περικοπές που μας επιβλήθηκαν μέσω του μνημονιακού «ενιαίου μισθολογίου», ούτε τις λοιπές απώλειες που μας επιβλήθηκαν μέσω των μνημονιακών μέτρων στη φορολογία, την ασφάλιση και τη συνταξιοδότηση. Για αυτά τα οικονομικά ζητήματα θα αναλάβουμε πολιτικές και νομικές πρωτοβουλίες στη βάση ενός νέου πλαισίου οικονομικής-επιχειρησιακής και κοινωνικής βιωσιμότητας.

4.    Αν η κυβέρνηση δεν θέλει ή δεν μπορεί να δεχθεί τα παραπάνω τήν κατανοούμε απολύτως και δεν της ζητάμε τίποτα περισσότερο ή τίποτα λιγότερο απ’ το ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ. Να σηκωθεί και να φύγει πριν να καταστρέψει ολοκληρωτικά τη χώρα.

76589_164275996945440_7433541_nΓ.    ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ μόρφωσης και αγώνα (όπως η ΕΡΤ)

Τα παραπάνω δεν συνιστούν απλές συνδικαλιστικές διεκδικήσεις. Είναι απόφαση να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας. Το απαιτούμε από τους εαυτούς μας και από τους συμπολίτες μας.

Μέχρι την επίτευξη των στόχων μας, εμείς οι εκπαιδευτικοί θα βρισκόμαστε στη θέση μας κρατώντας τα σχολεία ανοιχτά. Πρότυπό μας είναι η λειτουργική κατάληψη της ΕΡΤ.

Με την υποστήριξη μαθητών και γονιών αναλαμβάνουμε την ευθύνη της λειτουργίας των σχολείων μας στη βάση ενός εκτάκτου διοικητικού πλαισίου, το οποίο καταργεί άμεσα στην πράξη τις μνημονιακές «μεταρρυθμίσεις» και επαναφέρει το σχολείο σ’ ένα στοιχειωδώς αποδεκτό καθεστώς από διοικητικής και παιδαγωγικής απόψεως.

ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ: Το πρόγραμμα λειτουργίας των σχολείων περιλαμβάνει δύο μέρη: (α) το κυρίως διδακτικό πρόγραμμα, που θα ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, και (β) το επιπλέον πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας και άλλων εκπαιδευτικών, πολιτιστικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το κυρίως διδακτικό πρόγραμμα σύμφωνα με το περσινό ατομικό ωράριό τους (χωρίς το επιπλέον δίωρο), ενώ το επιπλέον πρόγραμμα καλύπτεται από το επιπλέον δίωρο, καθώς και από την εθελοντική προσφορά τρίτων.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ: Την ευθύνη λειτουργίας κάθε σχολείου αναλαμβάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων με την υποστήριξη των μαθητών και των γονέων. Όσο διαρκεί το έκτακτο αυτό καθεστώς αίρεται κάθε διοικητική ή άλλη ευθύνη του Διευθυντή έναντι των προϊσταμένων αρχών.

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ: Επιπλέον σε κάθε σχολείο εκλέγεται Σχολική Επιτροπή Αγώνα με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Η Σχολική Επιτροπή Αγώνα είναι υπεύθυνη για τον συντονισμό του αγώνα: υποστηρίζει τον Σύλλογο Διδασκόντων σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του σχολείου και έχει την ευθύνη για τις λοιπές κινηματικές δράσεις.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ: Οι Σχολικές Επιτροπές Αγώνα εκλέγουν Περιφερειακές Επιτροπές Αγώνα που είναι αρμόδιες για τον περιφερειακό και πανεθνικό συντονισμό του αγώνα, καθώς και για την αντιμετώπιση διοικητικών ζητημάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Κεντρικού και των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων και των κατά τόπους Δ/νσεων.

Άλλε αρχές του έκτακτου διοικητικού πλαισίου – το οποίο θα οριστεί λεπτομερώς από τα συλλογικά όργανα του αγώνα μας – είναι οι ακόλουθες:

  • 20μελή ΤΜΗΜΑΤΑ: Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι παιδιά, εκτός αν ο Σύλλογος διδασκόντων αποφασίσει διαφορετικά.
  • ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ: Δεν αναγνωρίζονται οι διοικητικές πράξεις συγχώνευσης ή κατάργησης σχολικών μονάδων. Προσωρινή λειτουργική συγχώνευση σχολικών μονάδων είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί μετά από σύμφωνες αποφάσεις των αντίστοιχων Συλλόγων Διδασκόντων.
  • ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Όσοι μόνιμοι ή αναπληρωτές, εργάζονταν πέρυσι, αποτελούν και φέτος ενεργά εκπαιδευτικά στελέχη. Δεν αναγνωρίζονται οι νομοθετικές και διοικητικές πράξεις που αφορούν τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις του προσωπικού. Οι σχολικές μονάδες θα στελεχωθούν από το διαθέσιμο διδακτικό και λοιπό προσωπικό, καθώς και από αυτούς που ενδεχομένως θα διατεθούν από τις κατά τόπους Δ/νσεις, ενώ τα κενά θα καλυφθούν από διαθέσιμους μόνιμους, αναπληρωτές ή άλλο έκτακτο προσωπικό με ευθύνη των Συλλόγων Διδασκόντων (με επόμενη απόφαση θα οριστούν οι διοικητικές διαδικασίες της επιλογής και τοποθέτησης). Θα υπάρξει συνεννόηση με την τοπική αυτοδιοίκηση για τους σχολικούς φύλακες.

ΕΙΔΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: Δημιουργείται ειδικό Ταμείο Αλληλεγγύης για την έκτακτη προσωρινή μισθοδοσία των εκπαιδευτικών (αναπληρωτών κ.ά.), όσων η απασχόληση δεν θα αναγνωριστεί από το Υπουργείο. Στο ταμείο αυτό θα καταβάλλεται μέρος της μισθοδοσίας των κανονικά μισθοδοτούμενων συναδέλφων, καθώς και άλλα ποσά που θα συγκεντρώνονται από τις καμπάνιες και τους εράνους αλληλεγγύης που θα πραγματοποιηθούν γι’ αυτό τον σκοπό.

ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ και ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε πέραν των Συλλόγων Διδασκόντων και των Περιφερειακών Επιτροπών Αγώνα, στο έκτακτο εναλλακτικό διοικητικό πλαίσιο να συμμετάσχουν θετικά και οι διορισμένες από το Υπουργείο κατά τόπους Διευθύνσεις, οι Διοικητικές Υπηρεσίες και λοιπά διοικητικά όργανα (ΠΥΣΔΕ κλπ).

Το παραπάνω πλαίσιο αγώνα δεν συνιστά άρνηση εργασίας, οπότε δεν αφήνει νόμιμο περιθώριο στο Υπουργείο για περικοπή ημερομισθίων των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών.

 

Δ.   ΠΑΛΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ και ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Βλέπουμε τον αγώνα μας ως αδιάσπαστο μέρος ενός παλλαϊκού αγώνα. Μόνον έτσι έχει νόημα και μόνον έτσι μπορεί να είναι νικηφόρος.

Βασικός παράγων για την επιτυχία είναι η σύζευξη και ο συντονισμός του κινήματός μας με τα τοπικά κινήματα αλληλεγγύης (δίκτυα, τοπικοί φορείς κλπ).

Θα επιδιωχθεί κοινό πλαίσιο δράσης με αντίστοιχες αγωνιστικές δράσεις άλλων φορέων του δημοσίου που πλήττονται από την κυβερνητική επίθεση (ΕΡΤ, Νοσοκομεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση κ.α.).

Ζητάμε από τα πολιτικά κόμματα που υποστηρίζουν τον αγώνα μας να αναγνωρίσουν τις έκτακτες διοικητικές αποφάσεις και τις οικονομικές υποχρεώσεις έναντι του απασχολούμενου προσωπικού (αναπληρωτές κ.ά.) και να δεσμευτούν να υποστηρίξουν την ικανοποίησή τους, άμεσα ως αντιπολίτευση και αναδρομικά ως ενδεχόμενη μελλοντική κυβέρνηση. Ομοίως ζητούμε να μην αναγνωρίσουν ως νόμιμες και να δεσμευτούν να καταβάλουν αναδρομικά τυχόν παρακρατήσεις μισθών για τη συμμετοχή στην απεργία.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ προς ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Βασίλης Ξυδιάς, εκπαιδευτικός-θεολόγος, μέλος Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: